Mitől vagy látható, hihető és megjegyezhető?

Egy kis márkaépítési praktika!avatar
A HÉVA logóval ellátott márkanév egyik terméke a NŐAKADÉMIA, a másik pedig a NŐKLUB. :)

A brand, vagyis a személyes márkaépítést is könyvből tanultam: Nagy Krisztina: Nevek harca – Hogyan nyeri meg a csatát a személyes márkád? Remek könyv – ajánlom.

Márkaépítési tippek:
Legyél LÁTHATÓ, HIHETŐ és MEGJEGYEZHETŐ!
A célcsoport, azaz a potenciális vevőid ebben a sorrendben fog találkozni a márkáddal:
1. látja – vagy nem?
2. elhiszi – vagy nem?
3. megjegyzi – vagy nem?

Látnak téged
Valahol meglátnak, találkoznak veled. Téged, a hozzád tartozó reklámodat, a márkanevedet, a logódat, a termékedet, ami az én esetemben a HÉVA márka alatt futó önfejlesztő szolgáltatás. Ha ez kimarad, ha nem készítesz elő ilyen láthatósági felületeket, akkor nem számíthatsz arra, hogy ismerni fogják azt, amiből profitálni is szeretnél. Vagyis, lecsücsülsz a földre, még mielőtt elindultál volna, mert nem lesz érdeklődő abból, aki nem tud rólad, azaz nem LÁT TÉGED!  – És ez nem az Avatar c. film „Látlak Téged!” szlogenje :)

Hisznek neked
Ha már megláttak valahol, valamilyen formában, akkor következik egy szubjektív reakció, hogy elhiszik-e azt, amit Te, a márkádon keresztül közvetítesz. Hiteles-e, hihető-e az, amit mutatsz? Ha igen, akkor léphetünk a harmadik szintre. Ha nem, akkor újra csücsülés.

Megjegyeznek
Ha már megláttak és elhiszik neked azt, amit közvetítesz, akkor jön a megjegyzési szakasz. Itt kell igazán különlegesnek lenned. Mert ha egy szolgáltatásnyújtásra a piacon sok-sok lehetőség közül lehet választani, akkor hogyan tudod azt elérni, hogy te legyél az a különleges, akit megjegyeznek. Ebben az utolsó szakaszban dől el, hogy megjegyeznek-e maguknak, és téged választanak-e az adott szolgáltatással.

Ez a három szakasz a potenciális vevők észlelési folyamata.
Ennek a folyamatnak az ismerete hasznos, de az még hasznosabb, ha tudod, hogy neked fordítva kell felkészülni minderre. Először azt kell magadban rögzítened, hogy ki vagy te? Az, amit képviselsz mitől lesz megjegyezhető?
Erre érdemes odafigyelni már a projekted tervezése kezdetén. Dolgoznod kell azon, hogy mitől leszel Te különleges, mi az, amit kiemelhetsz magadból, amivel mássá tudod tenni a termékedet, a szolgáltatásodat a konkurenciáddal szemben.

Az én különlegességem például az, hogy …

  • Egy nyírségi kis faluból kezdtem el újraépíteni magamat, 44 évesen. Ez egy erősségem, mert sokan kifogásként használják a bátortalanságuk leplezésére, hogy ilyen közegből, ennyi évesen már nem lehet változtatni. Megjegyzem: Bármikor lehet, bárhonnan!
  • Három éve elkezdtem két blogot írni, ahol akár lépésről lépésre nyomon követhető a saját magam átformálásának a folyamata. Tudattam magamról, amit akkor csak kipróbálásnak szántam, de mivel mindennek oka van, így most már tudom, hogy ez a megmutatás mennyire sokat tesz hozzá a mostani projektjeimhez.
  • Személyes weboldalamon megmutatok az életvitelemből sok-sok területet, amitől hitelessé válok. Adok tippeket, elgondolkodtató információkat a szemléletmódomról, bepillantást az életvitelemről, amivel sokan tudnak azonosulni. Egyszerre sok emberhez eljut a személyes márkámhoz kapcsolódó kép.
  •  Használom a megszerzett tudásomat és élem azt az életet, amit én kreálok magamnak. Ez lendületet, energiát, vitalitást ad, ami átjön rajta. Akivel találkozok, töltődik belőlem. Az önfejlesztési módszeremet saját magamon mutatom.

Nálam ezek is hozzájárulnak a hitelességemhez! És a te hitelességedet mi adja?

2018-05-04T14:16:50+00:002015. 10. 14.|Kategóriák: Ajánlom|Címkék: , | Mitől vagy látható, hihető és megjegyezhető? bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva